XI Krakowskie Spotkania Starożytnicze

W ostatni weekend miałem przyjemność brać udział w konferencji organizowanej przez Sekcję Historii Starożytnej i Bizantyńskiej KNHS UJ, Sekcję Archeologii Śródziemnomorskiej KNSA UJ oraz Koło Naukowe Filologów Klasycznych UJ, pod wymownym tytułem
"θάλαττα! θάλαττα! Morza i rzeki w starożytnym świecie".


Program konferencji.

Nie jest trudno zgadnąć, że dookoła wody kręciła się tematyka wszystkich wystąpień. Myliłby się ten jednak, kto pomyślałby, że podchodzono do tematu wąsko. Było wręcz przeciwnie. Woda pojawiała się jako nośnik towarów, ludzi i idei. Patrzono na nią pod kątem archeologicznym i historycznym, lingwistycznym i teologicznym. Działo się i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Praktycznie każdy z referatów pociągnął za sobą ożywione dyskusje. Do gustu przypadły mi szczególnie wystąpienia dotyczące świata rzymskiego, jednak Egipt czy Grecja także zaprezentowały się godnie.

Należy wspomnieć, że drugi dzień konferencji otworzyło wspomnienie prof. Józefa Wolskiego ( i właśnie w sali jego imienia odbywało się potkanie ), co przybliżyło mi sylwetkę tego wspaniałego człowieka i naukowca.

Niejako przy okazji udało mi się zwiedzić Kraków (no, a przynajmniej okolice Starego Miasta ). Dawna stolica przywitała mnie (niczym w kiepskim filmie ) Hejnałem oraz piękną wiosenną pogodą.

Na moją półkę trafiły też kolejne wydawnictwa.

Chciałbym podziękować organizatorom za wysiłek i pasję włożoną w organizację konferencji a uczestnikom za niezmiernie ciekawe wystąpienia i dyskusje. pozostaje mi mieć nadzieje, że to nie było ostatnie moje spotkanie z tego cyklu!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Carnyx

Ogród Liwii