Varia IV

Dzisiejsze varia sponsoruje Muzeum Okręgowe w Toruniu. Nareszcie zostaje też zalinkowany filmik "Narodowe czytanie Quo Vadis".

Za oknem zielono, na blogu zielono. Fragment fresku z Pompei, I w. n .e., obecnie w Narodowym Muzeum Archeologicznym w Neapolu.


Korzystając z dnia wolnego od pracy wybrałem się do dawnego toruńskiego ratusza. W stare progi tego gmachu ściągnęła mnie wystawa pt. Na drodze do państwa z europejską tożsamością. Kuratorami wystawy są E. Bokiniec i L. Kucharski. Wśród licznych ciekawych zabytków moją uwagę pochłaniały oczywiście te sprowadzane z terenów Imperium. Naczynia szklane, terra sigilata, naczynka brodawkowate, liczne ozdoby- wszystko piękne, zgrabne i powabne :) Niestety oświetlenie, a także słaba jakość mojego aparatu nie pozwoliły mi na udostępnienie zdjęć wystawy. Jakby nie było serdecznie zapraszam Was do jej obejrzenia- macie czas do 9 października.

Niejako z rozpędu obejrzałem też resztę ekspozycji muzealnej. Najpierw wystawa sztuki współczesnej (nie polecam) a następnie międzywojnia i XIX wiecznej. A tam: Kossak, Brandt, Malczewski, Stryjeńska...

Przykład sztuki współczesnej- rzeźba Lew Morski  XD


Wreszcie wpadł w moje szpony filmik nagrany przy naszym udziale w Grudziądzu, w trakcie wizyty w tamtejszym OHP- o czym możecie poczytać tutaj. Naobiecywałem Wam, że go podlinkuję, kobyłka jak to się mówi u płota:


Z produkcji jestem zadowolony, mam nadzieję na więcej dobrej zabawy, w takim doborowym gronie w przyszłości :) Uśmiech Rogatego, wybawcy dam w opresji- bezcenny.

P.S. Doszły mnie słuchy o popełnianych w moich tekstach literówkach, powtórzeniach itd. Nie krepujcie się pisać w komentarzach jeśli jakieś zauważycie, postaram się je jak najszybciej poprawić.

Fresk pompejański znaleziony w domenie publicznej na wikiźródłach.
Zdjęcie Lwa morskiego mojego autorstwa.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Carnyx

Ogród Liwii